søndag den 5. august 2012

Uge 31 - Fart og en øm bagdel

Det er egentligt rigtig lang tid siden, jeg har løbet i regnvejr. Med den sommer, vi har haft i Danmark, så burde det næsten ikke være muligt. Ikke desto mindre er det indtil denne uge lykkedes at undgå regnen. Den kvikke kunne så spørge, om jeg mon så har holdt mig indendørs og misligeholdt min træning? - Det har jeg ikke, regn skal ikke stoppe mig - mandehørmsløbet med dets mudder og søer har hærdet denne snobbede, metroseksuelle mand!

Nuvel denne uges træning ser således ud:

Søndag: 14,5 km, tid. 1.00, gns. puls 156, gns. 14.5 km/t
Tirsdag: 3 km opvarmning + 4 km afjogning og derimellem:
1. interval: 950 m, 3.20, gns. 17 km/t, topfart 18.7 km/t, puls 155
2. interval: 890 m, 3.12, gns. 16.6 km/t, topfart 18.4 km/t, puls 151
3. interval: 891 m, 3.14, gns. 16.5 km/t, topfart 18.2 km/t, puls 152
4. interval: 955 m, 3.22, gns. 17 km/t, topfart 19 km/t, puls 155
Onsdag 10 km, tid 43.30, gns. puls 142, gns. fart 13.6 km/t  - Restitutionsløb
Torsdag 14,6 km, tid 58.29, gns. puls 156, gns. fart 14.6 km/t
Lørdag 32 km, tid 1.04.24, gns. puls 128, gns. fart 29.4 km/t

I alt: 81,786 km!!!

Den snu har nok allerede gennemskuet, at min lørdagstræning ikke stod i løbeskoenes tegn, derimod blev den kære gamle racercykel hevet ud. Og hvorfor nu det? Jo, min massørs far (såvel far som søn er massør) har diagnosticeret mine knæ til at være "give-way" knæ eller på godt dansk; slappe knæ. I vinters trænede jeg lidt i maskiner for at styrke knæ og ben med lette vægte og det burde jeg vist snart gøre igen, for hvis jeg skal være ærlig, har jeg siden ferien mærket lidt til det. Der er ikke nogen smerte, når jeg løber. Men går jeg ned i squad eller bare skal rejse mig fra en sofa, får jeg en sjov følelse i knæet. Cyklingen gavnede dog og i dag søndag blev det til 18 km, hvor de 10 første blev klaret i 40 min og resten som hygge, men det kommer med i næste uges træningsbeskrivelse.

Tirsdagens intervaller blev gennemført i trods. Min mave var nemlig min fjende den dag. Og selvom jeg ellers havde klaret lidt på forhånd, så rumlede og skrumlede maven ved høj hastighed, så hvor jeg gerne ville have gennemført 8 intervaller, blev det i stedet til 4, men det var også hårdt nok, især med den mave.

Så lidt mere sandt: Denne uges træning 49,786 km

En afsluttende note mere. Mine ben husker ikke så godt som mit hoved. Da jeg havde cykling som min primære sport, lå jeg på en snitfart på 33-34 km/t, men ak, det var dengang! Og dengang havde jeg vist også noget mere sul på kroppen, så ballerne nåede at blive lidt ømme, men værst var det for nakken og skuldre.

Men det er sjovt at køre 45 km/t på cykel, var jeg kørt modsat rundt, kunne jeg være kommet op på 70 km/t nedad Vårby Bakke, men det tør jeg ikke mere, og der er mere udfordring i at køre opad, ik? Især eftersom det regnede de sidste par km.

Alle denne uges kilometre i løb blev altså klaret i tørvejr, det gjorde cykelturen så ikke!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar