søndag den 6. maj 2012

Sidste langtur inden cph - uge 18

På nogle ture går det hele op i en højere enhed, på andre er der tale om ren overlevelse. Men nu er der 14 dage til cph og ærefrygten er langsomt ved at indfinde sig, samtidig har jeg naturligvis brugt denne uges løb som en pejling for min form og måske er det derfor, at nervøsiteten sætter ind.

De lidt over 42 km har jeg jo løbet en gang før. Resultatet for min marathondebut har fået mange til at konstatere, at jeg nu burde gå efter sub3 (en tid under 3 timer, red.). At det er drømmen, skal der ikke herske tvivl om. Men om jeg har evnerne, viljen og er i form til det, det er en anden sag. Og målet er derfor blot en tangering af min debuttid. Og det mener jeg! - Det er ikke falsk beskedenhed, jeg vil reelt være tilfreds med en tid omkring de 3.10 til 3.15.

Jeg vil være skuffet over mig selv, hvis jeg er langsommere end det, men jeg frygter det! Især efter denne uges to føreste løb.

Denne uge løb jeg mandag og onsdag 15 km begge dage. Mandag burde ellers være et løb i højt humør, jeg havde afleveret min opsigelse men alligevel føltes netop denne dags løb som en kamp om overlevelse; rytmen ville ikke indfinde sig, det var varmt og der var i det hele taget meget galt.

Onsdag var en mærkelig dag. Jeg fulgte den ældste datter til gymnastik, startede uret hjemmefra, men slukkede det, da hendes cykel skulle låses og fik det ikke tændt igen. Men rutens længde kender jeg.

Heldigvis sluttede ugen så på bedste vis. Jeg havde planlagt en tur på 30 km, men turen til stranden og hjem igen viste sig kun at være 25 km. Da jeg ramte byen overvejede jeg, om jeg skulle forlænge ruten, så jeg kom op på de 30 km, men jeg forkælede mig selv og sluttede med minus 3 km. Og havde dermed energi til lidt havearbejde også! Havemand søges, forresten!!!!

Ugen i korte tal:

Mandag, 15 km, tid 1.03.03. gns.puls 154
Onsdag, 15 km, tid ???, gns.puls ????
Lørdag, 27090 m, tid 1.59.32, gns. puls 143 - lav puls, god rytme, forhåbentligt kan det kopieres om 14 dage...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar